További érdekes cikkeink

Hirdetés

Semmering – a lenyűgöző szépségű osztrák turistaparadicsom szinte fogalommá vált a síelők körében. Égbetörő sziklái, a szebbnél szebb völgyei és sebesen rohanó patakjai mellett kiválóan karbantartott, kezdők és gyakorlottak számára egyaránt besízhető pályái messze földön híresek. Semmeringet azonban nemcsak télen éri meg felkeresni – nyáron is csodaszép ez a vidék!

Még a járvány kitörése előtti ősszel vettünk részt egy egynapos semmeringi túrán. Mivel az út Budapestről indult vidékiek lévén szállást foglaltunk a fővárosban, így taxival jutottunk el a reggel 6-kor a Hősök teréről induló buszunkhoz. Izgatottan indultunk útnak, de menetközben azért sikerült szundiznunk egy kicsit még. Utólag nézve erre szükség is volt, hiszen pörgős nap állt előttünk. A határon beiktattunk egy kis szünetet és kinyújtóztattuk a lábainkat, majd tovább robogtunk úti célunk felé.

ausztria semmering gloggnitz var1
  A megtekintett első látványosság Gloggnitz volt. Az erdők borította hegyek között elterülő városka képeslapra illik. Fő látnivalója a gloggnitzi kastély és a Karl Renner-múzeum, de van itt egy vízi erőmű is, de őszintén szólva, a Lindt csokigyár mintaboltja akkoriban sokkal inkább lázba hozott minket. Itt nemcsak kóstolásra nyílt módunk, hanem vásárolhattunk is a minőségi csokoládéportékákból. Az enyhe csokoládé-túladagolás által okozott mámorban indultunk el következő programunkra, a semmeringi vonatozásra, amely a térség egyik kihagyhatatlan eleme! A 41 km hosszú, 16 viadukton átívelő és nem mellékesen Európa első hegyi vasútja volt. Örökre szóló élmény volt a vonat ablakából a megkapóan szép hegyes-völgyes vidéket tanulmányozni, ugyanakkor kissé ijesztő is, hiszen a vonat másik oldalán mély szakadékok húzódtak. Mivel az elmúlt évek alatt folyamatosan javítják a vasútvonalat, ezért egy kisebb szakaszt autóbusszal tudtunk csak megtenni.

ausztria semmering lindt csokibolt1

Vonatutunk a semmeringi állomáson ért véget. Idegenvezetőnkkel hatalmas sétát tettünk Semmeringben és tőle tudhattuk meg azt is, hogy a városka valaha az osztrák császárok kedvelt üdülőhelye volt és már akkoriban igen dívott errefelé a „sportturizmus”. A parkolóból a kissé drágább árfekvésű Magic Mountain Xpress kabinos felvonóval érhettünk fel a Hirschenkogel csúcsára. Az alapból is 1340 méter magas ormon egy 30 méteres kilátó is állt, ahonnét nemcsak Semmeringre, hanem az egész környékre, sőt még a Bécsi-medencére is kiterjedő, szépséges kilátás tárult.

ausztria semmering hotel panhans1

Itt is pihentünk kicsit, majd a csapat egyik részével ugyanúgy a felvonóval tértünk vissza a hegylábához. Délután felfedeztük Semmering óriás roller pályáját is. Töredelmesen bevallom, én nem mertem kipróbálni, de akik részt vettek benne, egytől-egyig állították, hogy nagyon menő és maradandó élmény volt (természetesen óriás rollerrel és védőfelszereléssel együtt) legurulni a völgybe. Mivel napfényes időt fogtunk ki, mi inkább sétáltunk egy nagyot a szabadprogram ideje alatt a Semmeringi Panoráma úton, amely eléggé beszédes nevet visel. A táj csodás, az utat szegélyező villák pedig fényűzőek. A séta végén vettünk néhány szuvenírt az otthoniaknak.

ausztria semmering vonat1

Végül utunk Maria Schutz-ba vezetett, a híres osztrák Mária-kegyhelyek egyikére. A csodálatos környezetben, a Semmering-hegy lábánál fekvő falu forrása állítólag csodatévő hatással bír. Nemcsak a forrásba érdemes belekortyolni, de ha már itt jártunk, vétek lett volna kihagyni a messze földön hírnevet szerzett finom fánkokat. Miután ismét belakmároztunk az édességekből, visszamentünk a buszhoz. Olyan délután 5-6 óra felé indultunk haza és késő este érkeztünk vissza fáradtan, de újabb maradandó élményeket szerezve Budapestre.

Készítette: Méhes Judit Fotók: Saját és Wikimedia

További érdekes cikkeink

NE MARADJ LE !   Ha Te is szereted az utazásokat és a csodálatos helyeket,  vagy szívesen megosztanád másokkal is a legjobb Utazási Élményeidet  és  kedvenc úti  fényképeidet, itt a jó lehetőség!  Csatlakozz jó hangulatú   facebook  csoportunkhoz  így  ezután nem fogsz lemaradni a legjobb élményekről, jó ötleteket meríthetsz, megismerheted öt földrész legjobb kalandjait !   https://www.facebook.com/groups/utazasi.elmenyek