Hirdetés

A szűkös sikátorokkal és régi műemlékekkel teli, középkori hangulatot árasztó Sibenik a többi közép-dalmát várossal ellentétben nem a tenger, hanem a Krka folyó torkolatának partjaira épült. A magyarok körében is népszerű üdülőváros megannyi látványosságot tartogat a látogatók számára. Nyaranta egymást érik a különböző ünnepek és fesztiválok, ezért ha a környéken üdülünk, ne hagyjuk ki a felkeresését. Ám, ha elsősorban nem a fürdőzés töltené ki vakációs napjainkat, hanem inkább Sibenik látnivalóira vagyunk kíváncsiak, válasszuk nyugodtan akár nyaralásunk helyszínéül!

A város Zágráb irányából legegyszerűbben az A1-es autópályán érhető el. A valószínűsíthetően már a 9. század óta létező erődöt övező hangulatos mediterrán városkánál ömlik a Krka folyó hideg vize a melegebb hőmérsékletű horvát tengerbe. Emiatt előfordulhat, hogy az itteni strandok vizét némileg hűsebbnek érezzük a szokásosnál.

horvatorszag sibenik parti promenad1

A sziklás domboldalba épült település elsődleges látványossága a 9. századi alapokon nyugvó Szent Mihály és a Szent Miklós erődök és a visszabontott várfalak, amelyek több helyen összeépültek a lakóházakkal. Az Szent Mihály erőd esetében az eredeti váracska megerődítésére a XVI. században, a török fenyegetés erősödése végett volt szükség, míg a Szent Miklós egyenesen a város védelme céljából épült fel. Utóbbit egyébként az Adria egyik legméretesebb erődjeként tartják számon. Az erődöt egy, a katedrálistól kiinduló meredek úton felkaptatva érhetjük el. Megéri a fáradozást, mivel az erődből csodásan beláthatjuk az óvárost, a folyót és a tengert is. Nyaranta gyakoriak a különféle koncertek és egyéb programok az erődben.

horvatorszag sibenik kikoto1

A város tengerpart felőli oldalán egy hosszú és széles promenád terül el. Óvárosának minden zegzugában számtalan műemlékre bukkanhatunk, melynek legszebb épülete az 1402-ben, velencei stílusban, fehér mészkőből épült Szent Jakab-katedrális, amely 2000 óta az UNESCO-világörökség részét képezi. A hatalmas méretű dóm külsején 74 emberi arc kőből készült mását is láthatjuk. Ezek a faragványok azon emberek képmását tükrözik, akik valaha vezető tisztségeket töltöttek be a város életében vagy éppen jelentős adományokkal járultak hozzá az építkezéshez. Az óváros hangulatos sikátoraiban andalogva rengeteg velencei stílusú régi lakóházat láthatunk és a halpiacra is kilyukadhatunk, ahol a tenger számtalan gyümölcsével találkozhatunk, sőt, be is vásárolhatunk belőlük.

horvatorszag sibenik szt janos katedralis1

Sibenik legfelkapottabb strandja az óvárostól északra húzódó kavicsos partszakasszal rendelkező Banj, ahonnan remek kilátás nyílik Sibenik óvárosára is. A víz elsőre picit hűsebb az átlagosnál, hiszen édesvíz, de legalább nem fog viszketni a bőrünk tőle, miután kijöttünk a vízből. Emellett itt található a több ízben is Adria legszebb strandjának megválasztott, 4 km hosszú Solaris Beach Resort. A nagyszerűen felszerelt, medencékkel tarkított karibi hangulatú homokkal borított strandszakasz elnyerte a Kék Zászló minősítést is, tehát vize igen tiszta. A gyerekeknek remek mókát ígér a szomszédos Solaris Aquapark, ahol csúszdák, sodrófolyosó és élménymedencék várják a szórakozni vágyó gyerekeket és szüleiket. Ha kerülnénk a tömeget, akkor délre induljunk el a tengerparton, itt jól eldugott, de mégis remek kavicsos strandokat találunk, sőt, a Krapanj-szigeten még homokos tengerparton is sütkérezhetünk.

horvatorszag szent miklos erod1
Ha szeretünk csillagtúrázni, számos jó kirándulási lehetőség kínálkozik erre Sibenik környéken. Ellátogathatunk Vodicére, megnézhetjük a Krka Nemzeti Park híres vízeséseit, de akár a Kornati Nemzeti Parkba is kirándulhatunk egy nagyot!