Hirdetés

Hirdetés

50 nemzet márkaértékének vizsgálata – a koronavírus-válságban való helytállás erősíti a pozitív beállítottságot Németország mint márka iránt – pozitív kilátások az úticél Németország számára

  Németország 2020-ban is megvédte vezető helyezését az elismert Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) felmérésében. Az NBI minden évben megvizsgálja az 50 gazdaságilag vezető nemzet és a fejlődő országok jelenlegi helyzetét. A lista második és harmadik helyezettje Nagy-Britannia és Kanada lett. 

  Németország különösen nagy elismerésnek örvend a mostani egészségügyi krízisben való helytállása miatt. A felmérésben résztvevők több mint fele (20 országból) pozitívan értékelte Németország egészségügyi menedzsmentjét a Covid-19-krízisben. A nemzetközi úticélok listáján, ahová a megkérdezettek a következő öt évben szívesen utaznának, Németország az első helyen áll.  

  Thomas Bareiß, a Bundestag tagja, a Gazdasági- és Energiaügyi Minisztérium Parlamenti államtitkára és a kormány a turizmusért és a középosztályért felelős megbízottja így nyilatkozott: „Németország mint márka egyedülálló imázzsal rendelkezik a világban. Immár sorban hatodszor védte meg kiemelkedő helyezését a Nation Brands Index felmérésében. Ez egy nagyon szép eredmény a pandémia ezen nehéz szakaszában, ugyanakkor erős ösztönző hatással is bír, hogy leküzdjük a jelenlegi kihívásokat.”

  Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „Az egész világ helyzete a Covid-19-járvány és a geopolitikai feszültségek miatt egyre inkább bizonytalan, Németország ezekben az időkben úticélként és helyszínként is a folytonosságot, a megbízhatóságot, illetve a fenntarthatóságot és a felelősségvállalást jelenti. Németország 2008 óta mindig az első három helyezett között végez, 2020-ban pedig már sorban hatodszor érjük el a dobogó legfelső fokát. Ez a helyezés is bizonyítja, hogy hosszútávon is eredményes az úticél Németország marketingje. Aktivitásainkkal, különösen a digitális kampányainkkal célzottan azon dolgozunk, hogy a jelenlegi krízishelyzetben is párbeszédben maradjunk ügyfeleinkkel, illetve hogy köztudatban tartsuk Németországot mint márkát minden nemzetközileg elismert erősségével együtt. A jövőbeli erős pozícionálásnak ez az előfeltétele a desztinációk versenyében.”

  Az NBI az országok márkaértékét hat rész értékeléséből határozza meg – export, kormányzás, kultúra, emberek, turisztika és bevándorlás/befektetések -, amelyek szintén 23 helyszíni faktorból állnak. Emellett 2020. július 7. és augusztus 31. között 20 különböző országban több mint 20 ezer interjút folytattak, majd a felmérés eredményeit sorrendbe állították. 

Németország mind a hat szegmensben az első 10 között végzett. A kultúra területén Németország megtartotta tavalyi negyedik helyét, a turisztikai sorrendben pedig egy helyezést javított, így jelenleg a 9. helyen áll a nemzetközi összehasonlításban. 



A turisztikai helyszín részkategóriáinál például nő a „történelmi épületek” értékelése egy helyezést javítva a jelenlegi hetedik helyre került. Az „élő városok” részkategóriában Németország megtartotta tavalyi hetedik helyezését. 

 

                                                                                                                              Budapest, 2020. december 23. 


 forrás:  A Német Turisztikai Hivatal (DZT)