Bhutánt mindig is a titokzatosság övezte. Az India és Kína között megbújó aprócska állam egészen 1974-ig zárva volt a turisták előtt.


Nem egyszerű eljutni Bhutánba: rengeteg formalitásnak kell megfelelni és rengeteg pénzzel kell rendelkeznünk ahhoz, hogy eljuthassunk ebbe a csodás országba. Most pedig jöjjenek a tények.


bhutan 01



  • Ha valaki elveszti a lakhelyét, akkor a királyhoz kell fordulnia, aki adományoz neki egy darab földet, ahol az élete hátralévő részében élhet.

 Utazási Tipp  
    Csodás utazások Bhutánba

  • Bhután volt az utolsó ország, ahol megpróbálták a TV-t/internetet szabályozni, ugyanis minden ilyen technológiai kiváltság 1999-ig illegálisnak számított.


bhutan 02


  • A lakosok békességéért a kormány létrehozta 2008-ban a Nemzeti Boldogság Bizottságot, ugyanis az országban a GDP mellett a bruttó nemzeti boldogság is mérésre kerül.
  • Bhutánban mindenkit ingyenesen látnak el az egészségügyben, a páciensek pedig maguk dönthetnek arról, hogy a népi vagy a modern orvosi eszközökkel lássák el őket.
  • Az európai normákkal szemben itt mindig a legidősebb lány számít az örökösnek.


bhutan 03


  • Kötelező a nemzeti viselet, amibe beletartozik egy, a bal vállon hordott sál, aminek a színe alapján megtudható a másik ember rangja. A köznép fehér színűt, a nemesek pedig sárgát hordanak.
  • Teljes dohánytilalom. Nem lehet dohányt termeszteni, betakarítani vagy értékesíteni az ország egész területén. A turisták csak akkor hozhatnak magukkal dohányt, ha ezt a törvények szerint megfizetik.

 Utazási Tipp  
    Csodás utazások Bhutánba

  • Turistaként nem lehet szabadon járni-kelni az országban, mindig kell lennie egy idegenvezetőnek a közelünkben. Szintúgy csak egy repülőgép társaság szervez ide utakat.


bhutan 04


  • Minden az országban vásárolható élelmiszert a helyiek készítenek el és természetes eredetű.
  • Egy bhutáni és egy külföldi nem köthet házasságot, ugyanis a király szeretné megtartani az ország egy bizonyos szintű elszigeteltségét.


bhutan 05


  • Nincsenek a fővárosban közlekedési lámpák, a táblák pedig kézzel készültek.