Amszterdam – A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közzétett adatokat, amelyek azt mutatják, hogy az európai utazók profitálnak az infláció alatti légi viteldíjakból, miközben a piac folytatja a COVID utáni fellendülést.
A legfrissebb forgalmi adatok azt mutatják, hogy az európai fuvarozók mindössze 3,6%-kal maradnak el a 2019-es csúcshoz képest. Az európaiak az inflációs környezet ellenére is utaznak: júniusban az átlagos repülőjegy árak Európában körülbelül 16%-kal voltak magasabbak, mint a világjárvány előtt. Ez azonban elmarad az EU átlagos fogyasztói árindexétől, amely júniusban 20%-kal állt a járvány előttihez képest.
„Az európai légi közlekedés továbbra is erőteljesen élénkül, és 2024-ben jó úton halad a 2019-es referenciaérték túllépése felé. Az európai légiközlekedési piac versenyképessége 16-4 százalékponttal alacsonyabban tartja a légi viteldíj-inflációt, mint a 2019-ben tapasztalt emelkedés. széles fogyasztói árindex. Figyelembe véve a repülőgép-üzemanyagárak rendkívüli ingadozását és a munkaerő-bérek növekedését, ez jelentős eredmény, és ellentétben áll az infrastruktúra beszállítóink által folyamatosan növekvő díjakkal” – mondta Willie Walsh, az IATA főigazgatója.
A közelmúltban az Egyesült Királyság CAA jóváhagyta a London Heathrow díjainak 56%-os emelését, a NATS, az Egyesült Királyság léginavigációs szolgáltatója esetében pedig 26%-os emelést, annak ellenére, hogy a szolgáltatás idén nyáron meghibásodott. Eközben Hollandiában 37%-os emelést kapott az amszterdami Schiphol repülőtér, amely szintén szolgáltatási hibákat szenvedett el.
A szabályozó hatóságok döntő szerepet játszanak abban, hogy megteremtsék azokat a feltételeket, amelyek mellett a légitársaságok versenye virágozhatott. Az európai szabályozó hatóságok elismerhetik a könnyed fogyasztói szabályozás biztosítását, amely lehetővé tette a légitársaságok számára, hogy az utazási csomag szétválasztásával óriási fogyasztói választási lehetőségeket és rugalmasságot teremtsenek. Az európai résidőszabályozás pedig egyensúlyt teremtett a következetes menetrendek között, miközben növeli az új belépő légitársaságok elérhetőségét.
Ugyanilyen fontos, hogy a szabályozók felismerjék, hol javíthatják a versenyfeltételeket. Két kulcsfontosságú terület a következő:
- A monopol infrastruktúra-szolgáltatók szigorúbb szabályozása a díjak csökkentése érdekében.
- Az EU261 fogyasztóvédelmi szabályozás reformja, céljainak következetesebb alkalmazásának biztosítása és az elszámoltathatóság igazságosabb megosztása a légi közlekedési értékláncon belül.
„Az európai légi közlekedési piac fellendülése még versenyképesebb piaci feltételeket hoz magával. A fogyasztók látni fogják, hogy több útvonal és több légitársaság közül választhatnak. Összesen tavaly 20 új légitársaság született Európában. Ez azért fontos, mert a versenyképesebb légi szállítási piac versenyképesebb hellyé teszi Európát az üzleti életben” – mondta Walsh.
Az adatokat a Wings of Change Europe (WOCE) eseményen hozták nyilvánosságra, amelyet Amszterdamban (Hollandia) tartottak, és a KLM volt a vezető szponzora, november 14-15-én. A WOCE Európa kiemelt iparági eseménye, ahol a légi közlekedés vezetői, szabályozói és a téma szakértői találkoznak, hogy megvitassák a légi közlekedés legfontosabb kérdéseit.
Forrás: IATA.org
- Az IATA (International Air Transport Association) mintegy 300 légitársaságot képvisel, amelyek a globális légiforgalom 83%-át teszik ki.
Travelbay.hu -Találd meg a legjobb árat!