Hirdetés

Azon szerencsés emberek közé tartozom, aki élete során egyszer részt vehetett a Demokratikus Ifjúsági Világszövetség által szervezett baloldali ifjúsági világtalálkozók egyikén. A 12. VIT-en Moszkvában, 157 ország 26 ezer fiatalja vett részt. A magyar résztvevők két turnusban 8 – 8 csoporttal utaztak erre a nagyszabású rendezvényre.

Én az első turnusban, július végén vonattal mehettem. A pályaudvaron egy egész szerelvényre való fiatal (magamat is ide sorolom, 32 éves voltam ekkor) gyülekezett. Indulás előtt megkaptuk az egységcsomagokat, amiben sok apró – más országok fiataljainak osztogatható – ajándékok voltak. A mi fülkénkbe főleg a VI. kerület küldöttei kerültünk, volt köztünk több diák, pedagógus (mint én is), de kerületi cégekben dolgozó fiatalok is. A hosszú úton megismerkedtünk, sokat beszélgettünk.

VIT megnyitó

Egy – egy nagyobb városban fiatalok integetve, énekelve – volt ahol zenekarral – és transzparensekkel fogadtak bennünket. De a vonatunk is elég hangos, vidám volt. Egyik – másik fülkében előkerültek a gitárok, közös éneklés, zenélés meghozta a jó hangulatot. 36 órás vonatozás után megérkeztünk Moszkvába. Kenyérrel, tánccal, beszéddel köszöntöttek bennünket, majd buszokkal vittek a szálláshelyre. Mi egy sokemeletes, kék színű modern szállodába (Mologyozsnaja) kerültünk, Zsuzsával egy két ágyas szobába. Este korán lefeküdtünk, a hosszú utazás, a vonaton alvás eléggé fárasztó volt.
VIT

Másnap a bőséges reggeli után autóbuszos városnézésre vittek bennünket. Mindenekelőtt zuhogó esőben megkoszorúztuk a Vörös téren az Ismeretlen Katona sírját és a Lenin mauzóleumot. Ide be is mentünk, szerencsére nem kellett kivárni a kígyózó sor végét (mint azt előző moszkvai utazásom alkalmával 10 éve tettük). Utána busszal körbe száguldottuk a város több nevezetességét: Lomonoszov egyetem, Nagyszínház, Kisszínház, Tretyakov képtár, sok híres középület. Ebéd után a Kremlbe mentünk. Megnéztük a Nagy Kreml palotát, az Uszpenszkij székesegyházat (és még több szép aranykupolás templomot), a cárágyút, a cár harangot és a modern Kongresszusi palotát.
Vit5

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport
TravelBay.hu
UTAZÁST TERVEZEL?
TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.