Hirdetés

Úti beszámoló

2022.08.06-án látogattunk el először Trierbe és majdnem egy egész napot volt szerencsénk itt eltölteni. A GPS-ünk szépen végigvitt minket a főúton, így a városba érve az első, amit megpillantottam, az bizony a híres-neves Porta Nigra volt!

Nehéz úgy a finn természetről és az itteni túrázásról úgy beszélni, hogy a Karhunkierros, vagyis szabad fordításban a Medve-ösvény ne kerülne szóba. Az Oulanka Nemzeti Parkot átszelő, és még azon kívül is terjeszkedő túraösvény egyértelműen Finnország legnépszerűbb célpontja. Szurdokok, folyók, hegyek és erdők, mocsarak és tavak és sok más természeti képződmény, amelyen keresztül vezet az út!

Bosznia-Hercegovina minden szempontból kellemes meglepetés és abszolút pozitív csalódás lett számunkra. Kaotikusabb körülményekre, nehézkesebb közlekedésre, több negatívumra számítottunk, de nagyon gördülékenyen zajlott minden.

Úti beszámoló:  2022 szeptemberében először - és egyelőre utoljára - látogattunk el az azonos nevű fővárosába, Luxembourgba. Íme az élménybeszámolónk:

Hátizsákos utazásunk első állomása, a Yucatán-félsziget legnépszerűbb városa: Cancún! Minket azonban nem csak a fehér homok, türkizkék tenger, koktélok és behűtött kókuszdió vonzott ide; a cetcápák miatt jöttünk!

A Technorama egy látványos gyakorlati (alkotó)műhely és egyben tanórán kívüli tudományos tanulási intézmény Svájcban, Winterthur városában (Zürich kantonban, kb. 40 km-re a Bodenseetől). Mi 2019 augusztusában látogattunk el ide és azóta is visszavágyunk, mert fantasztikus élményekkel gazdagodtunk, beleértve az akkor még csak négy éves gyermekünket is. Már nem igazán tudom, hogy bukkantunk rá erre a páratlan helyre, talán a svájci Conny-Land vidámparkban, egy plakáton láttuk meg először a Technorama nevet.

Képriport; Egy fantasztikus kirándulás története  a bajorországi Lech-vízeséshez egy különleges természeti csodához az Alpok ölelésében .

Családom okán (szétszóródtunk) erős Benelux-kötődés alakult ki bennem, azonban Rotterdamban konkrétan tizenkét éve nem jártam. Érdekes lehetne egy összehasonlítás, gondoltam, mi minden változott a több, mint egy évtized alatt a kikötővárosban.

A tavalyi dalmát körutazásunk legnyugisabb napja az volt, amikor tengerre szálltunk és két kis tündéri szigetet barangoltunk be. Elfelejthettük az elmúlt napok hosszantartó buszozásainak gyötrelmes óráit és a fokozottabb tempóban történő városnézéseket. Aznap csak ringatóztunk az Adrián és kellemes kis sétákat tettünk. Volt időnk csak úgy „mélázni” a tengerparton. Ez egy igazi ráérősen lazulós nap volt!

Idén májusban gondoltunk egy nagyot és a szórakozást összekötöttük a hasznossal! Régóta szerettünk volna már a németországi Legolandbe elmenni, így online lefoglaltunk egy szállást a Legoland Resortjába. A szállodafajta kiválasztását mi a gyermekeinkre bíztuk. Nagyon sok témából lehetett választani: pl. Ninja, kalózos, hordó szállások, camping és még sok minden más (a neten ránéztünk, hogy mit kell tudni és milyen véleményeket írnak róluk azok az emberek, akiknek már volt szerencséjük ott aludni).