Hirdetés

Úti beszámoló

Nem is akármilyen! Okinava, Japán legdélebbi, trópusi szigetcsoportja nem tartozik az ország legfelkapottabb részei közé, pedig a strandok világszépek és e mellett az ország minden olyan egyéb aspektusa is megtalálható itt, ami miatt Japán a világ legérdekesebb országai közé sorolható. A trópusok – és Japán – kedvelőinek Okinava minden szempontból tökéletes úti cél, úgyhogy íme egy kis inspiráció!

Talán az utazó közönségben, ha azt a szót hallja, hogy Egyiptom két dolog jut az eszébe. Az egyik a Piramisok a másik Sharm El Seikh.Miért is ez az üdülőváros a legnépszerűbb? Szerintem a víz alatti élővilágának és koralljainak köszönhetően. Az egész világon híres és ritka az a fajta tengeri fauna, és képződmény, melyek itt találhatóak.

Libanon a háború és a terrorizmus miatt szokott a hírekbe kerülni és hát valóban, mindkettőből jutott bőven a Közel-Kelet egyik legkisebb országának. Háború manapság már nincs, de a turizmus továbbra is szinte a nullával egyenlő. Pedig nem csak turizmusra érdemes látnivaló akad ebben a parányi országban, hanem egy sor érdekesség is, ezekből szedtem össze néhányat.

Egy kis ország a Balkán szívében vadregényes tájakkal, hegyek és völgyek szédítő magasságaival és mélységeivel, a világ 2. legmélyebb kanyonjával, Európa egyik legszebb és legnagyobb tengeröblével, csodás nemzeti parkokkal és tengerparti, mediterrán óvárosokkal. Egy kis ország a Balkán szívében, ahol autentikus hangulat, őszinte vendégszeretet, isteni finom ételek és baráti árak várják a látogatókat. Egy kis ország a Balkán szívében, mely ízig-vérig balkáni, kalandos és helyenként kissé kaotikus, ahol talán nem alakul minden úgy, ahogy elterveztük, de garantáltan különleges kalandokban és felejthetetlen élményekben lesz részünk. Ez a fekete hegyek országa, vagyis Crna Gora. Ez Montenegró!

Végül Miami felé vettük az irányt - egyenesen az Everglades-en át ! Az Everglades az Egyesült Államok második legnagyobb nemzeti parkja és a Föld legnagyobb mocsárvilága. Az amerikai krokodil és aligátor egyaránt őshonos az USA-ban és Dél-Florida az egyetlen hely, ahol ez a két faj együtt van jelen.

Orlando után Florida nyugati része felé vettük az irányt, Tampán keresztül Clearwater-ig mentünk. Itt még nem a szállásunk volt, hanem a Clearwater Marine Aquarium-ba (CMA) igyekeztünk.

Orlandoban adná magát, hogy Disneyland meg Universal Studios, de a mi programunkba ez sajnos nem fért bele. Eljátszottunk a gondolattal, de mikor láttuk, hogy többnapos jegyek vannak, hosszú várakozással, mi ezt passzoltuk, mert elég sok más dolgot is lehet csinálni a városban és a környékén.

Amerikába költözésünk előtt kétszer jártunk ebben a hatalmas országban. Tudom, hogy fura, mert valószínűleg nem sokan gondolják így, de engem korábban egyáltalán nem vonzott ez az ország. Viszont kijelenthetem, hogy szerelem lett első látásra, mely azóta is tart. Nehéz megfogalmazni, hogy mi minden ennek az oka, egyszer talán azzal is megpróbálkozom majd. De most az első floridai utunkról szeretnék beszámolni.

A Halti számomra mindig olyan volt, mint a Tove Jansson Muumin történeteinek hatalmas, néma és nyugtalanító Mörkö-je, aki ahová leül, ott minden megfagy. Finnország legmagasabb pontját (1324 m) csak 50 km gyaloglással lehet megközelíteni, végig a tundrán keresztül.

2020 december 27.-ét írtunk. Karácsony után egy nappal kora reggel a hűtőszekrényből kiáramló hideg sülthús szag vágott arcon, amikor a tejért nyúltam. A hűtőben a karácsonyi pulyka maradék alkatrészei kisebb-nagyobb halmokban még ott hevertek, immár érdektelenül. Akkor ébredtem rá, hogy a nagyon sűrűre sikeredett 2020-as évben először sem szakmai, sem „civil” feladat nem tornyosult több előttem. Feladatok, kihívások nélkül félelmetes zuhanás ez az ürességbe, avagy... áldott lebegés, ha épp olyan napod van.