Hirdetés

Ebben az évben sajnos a szilveszter sem lesz olyan, mint máskor, hiszen nem nagyon lesz lehetőségünk kimozdulni itthonról. Két éve azonban Krakkóban szilvesztereztünk, így most ezeket az életre szóló élményeket szeretném feleleveníteni. Az előző cikkben már beszámoltam krakkói szilveszterem első feléről, erről itt olvashattok!

Szilveszter napján, a csaknem egész napos, fárasztó krakkói városnézés után pihentünk egyet, majd este nyolckor kezdődött az ünnepi szilveszteri gála vacsoránk a szálloda éttermében, csak a mi csoportunk részvételével.
Ekkorra szépen megterítettek, feldíszítették és átrendezték a termeket. Miután mindenki kiöltözött és megérkezett a helyszínre, elkezdődött a véget nem érő menüsor felszolgálása. Nem szoktam ételekről írni az úti beszámolóimban, de most kivételt teszek.
Az aperitif pálinka után meleg előételként grillezett sajtot kaptunk áfonya öntettel, zöldséges krémlevest kemény tojás levesbetéttel, a főétel valamilyen sült volt krumplipürével, párolt káposztával. Levezetésként hidegtálakat hoztak: sajttálat, különböző salátákat, pástétomokat és sonkaféléket tartalmazó húsos tálakat. Alkoholmentes italokból és háromféle borból korlátlanul lehetett fogyasztani, ugyanúgy, mint a kétféle süteményt tartalmazó desszertes tálról.

lengyelorszag krakko szilveszter fatemplom
Az étterem egyik helyiségében tánctermet rendeztek be, ahol egész éjjel szólt a retró diszkó, külön figyelmességként időnként magyar számokat is felrakott a lelkes lemezlovas. A többségében nem túl fiatalokból álló utastársaink kifulladásig ropták is a táncot. Később újabb meleg étel fogást hoztak, majd éjfél után megint, ekkor céklalevest és vadast, de ezeket már nem igazán bírtuk még megkóstolni sem. Az éjféli pezsgőzést és himnuszéneklést tűzijáték követte a hotel előtti téren. Utána folytatódott a zene és a tánc, mi is hajnali fél kettő körül feküdtünk le.

Újév napján tovább aludtunk a szokásosnál, csak kilenc óra után mentünk reggelizni. Utána egész napos fakultatív kirándulásra indultunk a csodálatos téli Tátra legismertebb üdülőhelyére, Zakopanéba.

lengyelorszag krakko szilveszter zakopane kapolna

Először a várostól pár kilométerre fekvő gyönyörű templomot és a mellette lévő kis kápolnát néztük meg közösen, majd a város szélén leparkoltunk buszunkkal és besétáltunk a városka központjába. Innentől aztán egyénileg választhattunk a felkínált lehetőségek közül. Fel lehetett menni a Gubalovka-csúcsra felvonóval, ahonnan jó idő esetén szép kilátás nyílik a városra és a környező hegyekre. Miután elég felhős volt az idő, sőt időnként havazott is, ezt a lehetőséget kihagytuk. Mi a híres zakopanei piacra mentünk. Én itt sokat sétáltam, bevásároltam a sajtpiacon, vettem néhány emléket, ajándékot, amíg mozgáskorlátozott férjemnek volt alkalma pihenni egy kis étterem teraszán, ahol ugyan fázott, de legalább nem ázott.

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport
TravelBay.hu
UTAZÁST TERVEZEL?
TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.