Hirdetés

Vasárnap este tizenegy óráig öt percenként néztem az emailjeimet, hogy megérkezett-e már a PCR teszt eredmény a férjem részére. Szomorúan, sőt, inkább kétségbe esetten konstatáltam, hogy üres a fiókom.  Reggel a második dolgom volt megnézni (az első, hogy kinyitottam a szemem), megérkezett és negatív lett. Azért megkönnyebbültem, mert legalább így lesz, aki rám szól, hogy ne költsek több pénzt a bazársoron.

A nettó 19 órás utunk után a busz, melyet már a pokol legmélyebb bugyrába kívántam, bár rossz szavam nem lehet a sofőrökre, hiszen végtelenül türelmesek voltak mindnyájunkkal, végre megállt az apartman előtt és kezdetét is vette az egy hetes nyaralásunk.

1. paralia 1

A gyors program ismertetések és egy emberes gyros tál után szerelmünk egyetlen gyermeke sikeresen kizárt minket az apartmanból, így volt egy utunk a tulajhoz pótkulcsért. Az izgalmak után már csobbantunk is a tőlünk 100 méterre lévő hosszan elnyúló homokos tengerparton.

Az első két napunk strandolással és Paralia felfedezésével telt. Maga az üdülő „város” nem tartogat nagyobb volumenű látnivalókat, viszont igazán bájos és élhető, élvezhető az ott lét. Személy szerint azoknak ajánlom, akik pihenni vágynak a parton a nyaralásuk nagy részén, vagy csillagtúra kiinduló pontjának, hiszen innen rengeteg népszerű látnivaló elérhető. A fiatal korosztály is megtalálja itt a számítását, hiszen köztudottan a környék legbulisabb helye ez az üdülőváros.

1. paralia 2

Első programunk pénteken volt, amit mindenkinek merek ajánlani, az pedig a Skiathos szigetére való kirándulás. A sziget rengeteg látnivalóval büszkélkedhet, talán amit a legtöbben ismernek, még ha nem is tudják, hogy itt található, az a reptér, ahol a strandolók feje felett száll le a gép, biztos látták már az erről készült videókat. Valamint a sziget szülöttje a híres író és költő, Alexandros Papadiamantis, akinek a szülőházában múzeum került kialakításra, amit az oda látogatók meg is tekinthetnek.

1. paralia 3

Az Ófalu felett helyezkedik el az Agios Nikolaos templom és óratorony, mely a Mamma Mia! című film nyitó jelenetéből lehet sokak számára ismerős, ahol Sophie feladta a leveleket a három lehetséges apukájának. A kilátás az óratorony elől szemkápráztató, bár az odáig való feljutás kissé szuszogtató, pláne, ha közben a hőguta kerülgeti az ember lányát. A „kellemes” séta után pedig érdemes megmártózni a híres Koukounaries Beachen, melynek homokja arany színben pompázik. A parttól nem messze található egy tó, ahol, mint a mesékben fekete és fehér hattyúk úsznak együtt.

1. paralia 4

Nekünk ezekre a látnivalókra futotta időnkből, de ennél sokkal többet tud nyújtani a sziget. Skiathosra, Solymosy Timi idegenvezető kísért el minket, aki igazán kitett magáért. Remek mitológiai történetekkel, látnivalók bemutatásával szórakoztatta az utazó közönséget a két órás buszos utunk alatt, amíg a kikötőig elértünk, majd végig fordította számunkra a szintén két órás hajóutat is, ahol Costas kapitány fergeteges hangulatot teremtett. A hölgy olvasóimnak jelezném, hogy a kapitány igazán sármos és remekül táncol!

1. paralia 5

A sziget túra után igazán remek hangulatban, de kellemesen elfáradva dőltünk el az ágyunkba, hogy a következő két nap ismét a parton henyéléssel üssük el az időnket. Na jó, ez nem teljesen igaz így, mert a szomszédos városba Katerinibe kiruccantunk a helyi járattal, melynek díja fejenként oda-vissza három euró volt. Paralia egybe ér a várossal, így igazából a becsületes neve Katerini Paralia, magyarul Katerini tengerpartja. Egy félnapos-napos kirándulást simán megér a városka, igazi mediterrán hangulatú, remek éttermekkel és bazársorral.

1. paralia 6

Utolsó teljes napunkon az Olimposz-hegyre látogattunk el, ami egész nyaralásunk alatt uralta a látképet, hiszen Paralia az Olimposz-hegy lábánál terül el, így másnéven Olymposzi Riviérának is emlegetik. Rövid buszos utunk első megállója a Stavrosz menedékház (944 m) volt, ahonnan remek rálátásunk volt az Olimposz 2919 méter magas csúcsára, a Mytikasra. Innen gyors lejtmenettel újra a tengerparton találtuk magunkat, ahonnan Litochoroba repített minket el a buszunk. Az Enipea kanyonban kiépített és biztonságos út vezet felfelé egészen Zeusz kádjához, melyet vízesések formálnak a mai napig.

1. paralia 7

Miután a természet eme remekművét megcsodáltuk, buszunkkal Agios-Panteleimonaszba mentünk, amiről elmondhatom, hogy talán életemben a legszebb hegyi falu, amit eddig volt szerencsém megnézni. A szűk utcácskáin sétálva (ahol gépjármű nem fér el) éreztem azt, hogy na, most érkeztem meg. Igen, itt eltudnám képzelni, azt hogy hosszabb időt eltöltsek. A „bájos”, „szép”, „hangulatos” szavak nem írják le a hely miliőjét. Sajnos csak két órát tudtunk itt eltölteni, melynek a fele az ebéddel telt el. Amit nem bántunk annyira, mivel már a gyomrunk önálló életet élt és az ebéd igazán remek volt. Itt is beszereztünk néhány szuvenírt és már indultunk is vissza a szállásunkra, nagy sajnálatomra.

1. paralia 8

Másnap késő délután már indultunk haza, mely meglepetésünkre úgy 14 óra volt csupán.

Néhány információ, amit a legtöbben kérdeztek tőlem, mióta haza értünk:

• angol nyelvű oltási igazolással (én) és PCR teszttel (férjem) mentünk, a fiamnak semmi nem kellett (12 éven aluli), de a szabályok változhatnak, a konzuli szolgálat oldalán kell informálódni
  • a part homokos, a tenger tiszta (néha hínáros)
  • az árak Paralián barátságosak (gyros pitában 2 eurótól, póló 3 eurótól, hárman 20-25 euróból megvacsoráztunk)
  • Innen induló kirándulások a teljesség igénye nélkül: Meteorák, Athén, Skiathos, Skopelos, Olimposz-hegyi túrák, Buggy safari, Kalózhajó és egyéb hajókirándulás, Alykes, Verginia-Naussa-Edessa, Dion, Athos, Thessaloniki,
  • napágyat és ernyőt már egy kávé rendelése után egész nap lehet használni

A kisvideót mi készítettük ezen a nyaraláson, remélem sikerült hat és fél percben összefoglalni ennek a nyaralásnak az eszenciáját!

9.paralia 9

Szerző&fotók:  Hajdu-Felső Bernadett

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport
TravelBay.hu
UTAZÁST TERVEZEL?
TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.