Hirdetés

Orlando után Florida nyugati része felé vettük az irányt, Tampán keresztül Clearwater-ig mentünk. Itt még nem a szállásunk volt, hanem a Clearwater Marine Aquarium-ba (CMA) igyekeztünk.

Ha valaki látta a Delfines kaland című filmet, akkor tudja, hol járunk. Ez itt Winter és Hope - a filmből ismert két delfin - jelenlegi lakhelye. Igazából két helyszín van: az egyik maga a “Delfines kaland” Múzeum. Itt a sztori hátteréről és a filmes kellékekről lehet több dolgot megtudni. A legjobb rész a hurrikán szimulációs ház. Kialakítottak benne egy nappalit és folyosót, miközben “kint” tombol a hurrikán. Villódznak a fények, mozognak a bútorok. A folyosó a kertbe vezet, ahol villámlást és szélvihart szimulálnak. Egyszerre érdekes és félelmetes. Még szerencse, hogy csak szimuláció, mert az biztos, hogy ez alapján nem nagyon szeretnénk testközelből átélni egy igazi hurrikánt.

clearwater akvárium florida

A tárlat megtekintése után csónakkal vittek át minket a másik helyszínre. A CMA valójában egy állatkórház. Sérült és beteg állatok megmentésével, gyógyításával, rehabilitációjával foglalkoznak. Azokat az állatokat, amelyek teljesen felépülnek, visszaengedik a természetes élőhelyükre. Továbbá foglalkoznak közoktatással, valamint terápiás kezeléseket és kutatásokat végeznek állatok segítségével. Nagyon gyorsan eltelt az idő, zárásig nézelődtünk. Visszafelé nem kishajóval, hanem trolley-val jöttünk. Jópofa kis járgány.
madeira beach

A szállodába vezető út során még megálltunk Madeira Beach-en, ahol gyűjtöttünk egy csomó kagylót, de innen aztán már a szállodába mentünk. Ezúttal St. Pete Beach-en töltöttünk újabb két éjszakát.

St pete beach

Másnap a Sunshine Skyway Bridge-en áthaladva mentünk kirándulni. A híd díja 2 USD volt, mikor ott jártunk, viszont egyrészt nagyon szép a híd, így különleges dolog átkelni rajta, másrészt pedig 45 percet lehet irányonként megspórolni, ami nem mindegy, pláne ha olyan feszített a tempó, mint a miénk. Ezt követően Lido Key Beach-et szerettük volna megnézni, de itt szó szerint az összes parkoló foglalt volt. Legalább 3 kört mentünk, hogy találjunk egy helyet, de végül feladtuk. Én kiugrottam készíteni egy fotót, de aztán mentünk is tovább. Ez itt amolyan nyári balatoni feeling, tele strandoló emberrel. A következő úticél Naples, de útközben még érintettük Venice Beach-et. Nekem ez a tengerpart a csodálatos színeivel nagyon tetszett. Talán kicsit még jobban is, mint az atlanti-óceáni part. Gyönyörű kék szín, fodrozódó hullámok, varázslatosan szép.

ford étterem

Sétáltunk egyet a parton és a mólón, majd a Ford’s Garage nevű helyen ebédeltünk. Ahogy a neve is sejteti, úgy van berendezve az étterem, mint egy garázs: az épület előtt egy régi Ford áll, bent is autók díszítik az éttermet és még a berendezés is egy igazi garázsra emlékeztet. Az étel finom volt, itt kóstoltuk először a híres Key Lime Pie nevű sütit, mely Florida leghíresebb sütije volt az 1950-es évektől kezdve.

floridai süti

Jóllakottan folytattuk az utunkat Naples felé, ahol újabb 2 éjszakát szándékoztunk eltölteni. Amikor megláttuk a szállodát, akkor picit sajnáltuk, hogy nem több napra jöttünk. Ez a top-favorit szálloda az összes eddigi közül: tágas szobák, hatalmas erkéllyel, csodás panorámával, szóval ezt nagyon imádtuk! Itt csak az erkélyen ülve is eltöltöttünk volna szívesen egy-két napot ! De persze nyilván nem a szobában üldögéltünk, hanem itt is kihasználtuk az időt. Fürödtünk a medencében is, sőt a medence melletti tóban láttunk először mondjuk úgy, közvetlen közelről (és nem elzárva) aligátort. Ott úszkált vidáman…
  A kis tó túloldalán is akartunk sétálni egyet, amikor egy táblán olvastuk, hogy kígyók és aligátorok is lehetnek arra, szóval csak óvatosan. Na, ennyi pont elég is volt ahhoz, hogy már ne akarjunk arra sétálgatni.

florida aligátor

Itt kis golfkocsikkal (is) le lehet menni a partra. Bizonyos időközönként jön egy ilyen kis autó, felpattan az ember és pár perc múlva máris a homokos tengerparton találja magát. Ez a szállodához tartozó partszakasz, de persze gyalogosan is ki lehet menni odáig.
Nagyon szuper hely.  Naples városa nagyon gyorsan a szívünkbe férközött. Sétáltunk itt is a part menti utcákban valamint a mólónál: csodálatosan szép házak, gondosan ápolt kertek, pálmafák, szóval ez is gyorsan szerelem lett.
  A közeli Barefoot Beach-re is elautóztunk, ahol a parkolóban egy óriás teknősre bukkantunk, kedves kis jószág volt, ahogy araszolt a fűben. Utána a parton sétálva megvártuk a csodaszép naplementét.

barfoot beach

Booking.com

Szerző: Fáczányi Szilvia  Fotók: Csibrány László

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport
TravelBay.hu
UTAZÁST TERVEZEL?
TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.