Hirdetés

Képriport; Egy fantasztikus kirándulás története  a bajorországi Lech-vízeséshez egy különleges természeti csodához az Alpok ölelésében .

Szüleinkkel terveztük, hogy megnézzük Neuschwansteint Németországban, mert ők még sosem látták II. Lajos mesekastélyát.

Lech vízesés 1 Neuschwanstein

Mi már voltunk itt a gyermekeinkkel, még Hochenschwangau lépcsőit is megmásztuk anno,

Lech vízesés 2 Hohenschwangau

de ez egy olyan varázslatos része a Földnek, ahova többször is szívesen visszajár az ember ámulni-és bámulni.

Lech vízesés 3 Alpsee

A férjem rákeresett a környékbéli látnivalókra és azt találta ki az én drágám, hogy mivel most sem szándékozunk bemenni a kastélyokba (túl hosszú a várakozási idő, drága a belépő és még fotózni is tilos bent – helyette képeslapokat vettünk, sőt, még egy magyar nyelvű könyvre is rábukkantam, ami tökéletesen bemutatja képekkel illusztrálva a kastélyok belsejét), fedezzünk fel magunknak is egy új helyet Allgäuban. Így esett a választásunk a Lech-vízesésre.

2022. júniusának egyik délelőttjén tehát felkerekedtünk, hogy megnézzük magunknak -  többek között - a LECHFALL-t.

Lech vízesés 4 Lechfall
Hogy őszinte legyek, alig volt kitáblázva ez a nyilvánvalóan természeti kincs, az Alpok ölelésében; még jó, hogy mindig van nálunk GPS. Csak Füssen városából könnyebb odatalálni. Írták, hogy a stég környékén van egy ingyenes parkoló, csak épp az volt a bökkenő, hogy nem hogy a közelében, de közel-s távol sem volt már üres hely, mire úgy 11 óra környékén (A Boden tótól indulva) odaértünk. Kénytelenek voltunk továbbhajtani az úton, amit jobbról a folyó, balról pedig magas hegyormok alatt itt-ott szállodák, éttermek tarkítottak, aztán hirtelen egy határátkelőben találtuk magunkat, ahol megállítottak ellenőrzésre (ez azért volt furcsa, mert egyébként nem jellemző, nagyon sok olyan helye van Németországnak és Ausztriának is, ahol simán átmész egyik országból a másikba, anélkül, hogy tudnád, hogy éppen hol tartózkodsz, pl. erdei utakon túrázva, vagy télen szánkózva, de még akár autóutakon is előfordulhat hasonló eset).
Szóval ezek a géppuskás határőrök kérdésünkre válaszolva szépen elirányítottak minket egy óriási osztrák szabadtéri parkolóba. S bár itt is elég sok kocsi állt már, azért még jutott hely bőven a mi két autónknak és az utánunk érkezőknek is.

A Lechfallról így már tudtuk, hogy a németországi Füssen városa és az ausztriai Reutte között található. Valahol olvastam, hogy eredetileg természetes képződmény, de mivel a 18. században meg lett erősítve, így most már mesterségesnek számít (azért nyúltak bele, hogy megállítsák a füsseni árvizeket). Mert a folyó nagyon erőteljes sodrású, gyorsan megnő, ha nagyobb eső éri a partot – ez pont ki is volt táblázva az osztrák parkoló mentén, szóval hiába tűnt úgy, hogy félig ki van éppen száradva és nyugodt, mint egy ma született bárányka... egy kis zápor, s már vinné is a part menti sátorozókat. Szerencsére most sehol egy felhő nem volt az égen, így az emberek nyugodtan napozhattak, vagy fürödhettek benne.

Mi pedig visszafele vettük az irányt (a folyó parton is próbáltuk, de csak egy darabig jutottunk el, utána vissza kellett másszunk a parkolóba). Közben arra is rájöttünk, hogy ez nem csupán egy szép erdő a part mentén, hanem egyfajta kalandparknak kialakított kirándulóhely is, ahol a fák alatt, vagy a fák fölött is fel lehetett fedezni a vidéket.

Lech vízesés 5 skywalk
Néhol kisebb, de ötletes játszóterek voltak felállítva, pl. óriás kidöntött fákon lehetett hosszan gyalogolni, ami nem csak a fiataljainknak volt remek egyensúlyozós móka. Vagy apró kis érfolyások, patakok csordogáltak át, amiket könnyűszerrel át lehetett ugrani, de még a szüleink is simán átlépték őket. Pontosan nem tudtuk merre kell mennünk, mert az utak sokfele ágaztak és először nem láttuk az útjelző táblákat. Pár embert megkérdeztünk azért, volt, hogy teljesen ellentétes irányba küldtek minket ? Végül egy kedves fickó adta meg a legjobb irányt, de mondta vigyázzunk, ne menjünk a mocsaras rész fele… hálisten azt kikerülve kijutottunk a főútra, ahol a gyalogúton folytattuk a sétánkat. Itt a gyermekekre kell nagyon figyelni, mert közvetlen a járda mellett szó szerint száguldoznak az autók.
Egy jó félórás séta után értünk oda a Lechfall hídjához, ahonnan a legjobban látszódik ez a vízesés és a mögötte elterülő gyönyörű vadregényes táj. A képen is látható, hogy milyen szép még a környezete is, a fenyők különböző zöld ruhában pompáznak végig a part mentén.

Lech vízesés 6 fenyők

A víz színe pedig egészen különleges, egyedi, furcsa, acélkék, cián, vagy éppen türkiz színe van, csodálatos, s ez az átmenet a leginkább a híd másik oldalán, a szurdokban mutatkozik meg, ahova viszont nem lehetett lemenni, csak felülről csodálható meg.

Lech vízesés 7 türkiz

Nem igazán láttam még hasonlót és nem is hallottam erről a helyről eddig, úgy hogy nagyon örülök, hogy a kedves párom rátalált a neten.

Itt is nagy a jövés-menés, sok a túrázó, de azért mégsem olyan vészes a helyzet, mint II. Lajos kastélyánál a Mária hídon, ahol egy gombostűfejet se lehetett ledobni, akkora volt a tömeg, amikor először ott jártunk (és mint olvastuk, mindig akkora).
A Lech-vízesésnél nyugodtan lehet bámészkodni, ameddig jólesik, vagy éppen fotózkodni, mint ahogy azt anyukám is tette ezen a képemen.

Lech vízesés 8 anyu
A vakmerőbbek még a híd alá is bemennek és ott selfiznek, de az inkább botorság szerintem, mint bátorság, mert a vízesés és a környéke is sziklás, nem lenne kellemes senkinek sem ráesni még a mesterségesen kialakított vízlépcsőkre sem.

Lech vízesés 9 kövek

A König-Max stégen van egy kijelölt rész, ahova szerelmi lakatokat lehet rögzíteni. A híd másik oldalán le lehet menni a partra, vagy egy körsétával visszajutni Füssen városába,

Lech vízesés 10 táblák

érintve a skywalkot, ami nekünk most, idő hiányában sajnos kimaradt (de majd legközelebb!).

A fele csapat így rendezte folyó ügyeit a közeli mosdóknál, majd a híd felett kiépített teraszos beugróban – ahonnan szintén nagyon szép volt a kilátás az alattunk elterülő Lech-vízesésre

Lech vízesés 11 part

vártuk meg a két önkéntes autóvezetőnket, akik a tűző napon hősiesen visszasétáltak az autóinkért a parkolóba, mert a szüleink addigra már elfáradtak és még a kastélyoknál is várt ránk egy jó kis gyalogtúra. Igaz, csak lefele, mert felfele sikerült elkapnunk egy buszt, ami felvitt minket egy kijelölt megállóig az erdőben. Az ottani gyalogút igen meredek, emlékszem, mi legelőször babakocsival toltuk fel a hat hónapos kisebbik lányunkat – hát, jó kis edzés volt már akkor is! ? Szerencsénkre nagyon szép időt fogtunk ki, az árnyas fák alatt így is leizzadtunk, mire feltornásztuk magunkat, de megérte a páratlan kilátásért, ami útközben és fent fogadott.

Lech vízesés 12 Allgäu

De ez már egy másik történet.

Az egésznapos mászkálástól

Lech vízesés 13 séta a kastélyoknál

késő délutánra igencsak megéheztünk. A szendvicseink már rég elfogytak, a vizünk is fogytán volt, így hazafele indulva elhaladtunk e mellett a kis fehér templomocska mellett, mely egymaga állt a természet lágy ölén – itt közel-s távol nem volt egy település sem, viszont a háttérben jobbra, ott a távolban még látszanak Neuschwanstein büszke tornyocskái.

Lech vízesés 14 környéke
Aztán betértünk az ALPSTUBEN BUCHING nevű étterembe, hogy kellemes és nyugodt körülmények között megvacsorázhassunk. Bevallom, nem először étkeztünk itt, mindig ide járunk, ha Allgäuban kirándulunk. Ez egy familiáris jellegű, ízlésesen berendezett bajorországi étterem,

Lech vízesés 15 Alpstuben étterem

ahol a vendéglátók magyar ajkúak és nem vagyok elfogódott, mikor azt írom, hogy igazán ínycsiklandó ételekkel kedveskednek mindenkinek (szerintem azért olyan finomak, mert magyar ízeket is belecsempésznek az ételeikbe). Én legutóbb ezt a gombás husit rendeltem galuskával és maximálisan elégedett voltam azzal, amit kifőztek nekem :) (elnézést, de valamiért nem tudtam megfordítani ezt a fotómat, szerintem a lényeg így is, úgy is, rajta van).

Lech vízesés 16 vacsora

A kiszolgálás gyors és udvarias (németül és természetesen magyarul is), az árakkal sincsenek elszállva. Nem titkolt célom, hogy mindenkinek ajánljam őket, megéri betérni (visszajárni) hozzájuk!

Lech vízesés 17 Alpstuben Buching Restaurant
A címük: Alpstuben Buching Restaurant, 87642 Halblech, Romantische Str. 16.

Köszönöm szépen a megtisztelő figyelmet!

Szerző&képek: Brigitta Kernné Riebel

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport
TravelBay.hu
UTAZÁST TERVEZEL?
TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook csoportunk
Utazási élmények első kézből!
Utazási Élmények Facebook csoport

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.